LYCKLIGA MÄNNISKOR RÄKNAR INTE FLYENDE MINUTER

Jag går gatan ner
Det finns ett djupt hål i trottoaren
Jag ramlar i
Jag är förlorad. Jag är hopplös. Det är inte mitt fel
Det tar en evighet att finna vägen ut

Jag går gatan ner
Det finns ett djupt hål i trottoaren
Jag låtsas att jag inte ser det
Jag faller ner igen
Jag kan inte tro att jag är på samma plats!
Men det är inte mitt fel
Det tar fortfarande lång tid att komma ut

Jag går gatan ner
Det finns ett djupt hål i trottoaren
Jag ser att det är där
Jag ramlar fortfarande i det; det är en vana
Mina ögon är öppna
Jag vet var jag är
Det är mitt fel
Jag kommer ur det omedelbart

Jag går samma gata ner
Det finns ett djupt hål i trottoaren
Jag går vid sidan av hålet

Jag tar en annan gata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0