Turkiet

Nu var det ett dag sen jag blogga men jag har verkligen ingen lust. Men ska försöka ta tag i det igen.
För en vecka sen kom jag hem ifrån Turkiet. Var hur skönt väder som helst. Hade en natt då det blixtra och var värsta ovädret men vafan det var ju på natten så det spelar ingen roll. Tänkte jag skulle skriva lite om varje dag nu..

MÅNDAG: Kom fram till hotellet runt 3 på morgon. Gick direkt upp och lade oss och sov. Vi vakna väl ungefär runt 10 tiden. Sängarna var sjukt hårda men sov som en stock iallafall. Gick ner och åt frukost. Eller lunch kanske man ska kalla det. Sen gick vi upp på rummet och fixa oss. På med badkläderna och ner till havet och kolla. Påväg ner dit höll vi på att bli överkörd 740 gånger. Sjukt hur dom kör. Inte alls som i Sverige! Väl nere vid stranden bestämmer vi för att bada i poolen vid hotellet. Så där låg vi kanske 2 timmar sen gick vi upp på rummet och sov lite till. Väl när mörkret lagt sig åt vi mat på hotellet sen ut och forska stan lite.

Faaaan vad jobbigt det här var..

TISDAG: Vakna och äta frukost på hotellet. Upp på rummet och sätta på badkläder och smörja in sig sen ner till poolen direkt. Låg väl lite längre än på måndagen men inte så mycket. Tog det lugnt eftersom jag bränner mig så jävla enkelt. På kvällen åt vi på nån resturang där gubben kunde svenska. Pappa fökk för de direkt. Speciellt när han fråga om pappa ville ha SNUZE? Hahahah. Allt det sluta med att pappa låg och spydde på natten. Fan vad jag skratta för mig själv.

ONSDAG: Samma sak som dom andra. Äta frukost, sätta på badkläder och sen ner till poolen. Låg hela dagen och stekte. Hur skänt som helst. Ännu skönare när man bara kan hoppa i och doppa sig och sen upp igen. Var så skönt att jag höll på att somna. Vakna till av att pappa snarka. Så det var bara att väcka honom och dra upp på rummet och duscha. Gjorde oss i ordning sen drog vi till borgen och åt och sen upp i den. Så sjukt fin vy vi fick se. Helt sjukt hur fint det kan bli med alla ljus i mörkret. Var hur rädd som helst när vi stog där. Inge räcke ingenting och det var ett stup nedanför. Lätt 10 meter. Trodde fan taxi mannen skulle putta mig ner för det där skiten. Höll i pappa. Säkert då! Sen påvägen hem var jag så jävla pissnödig så jag höll på att dö.. som tur var hitta vi en toalett och killen blåste oss på pengar som fan! Men vad gör man inte när man är så jävla kissnödig liksom? hahah. Hem och lade oss direkt efter de!

TORSDAG: Återigen frukost och byta om till badkläder. Mådde skitsåligt så det fick bli poolen denna dag med. Ville ha nära hem eftersom jag mådde illa som jag vet inte vad. Låg i solen ett tag men fick inte bli så länge.. Satt vid datan och skypa med Emma istället. På kvällen skulle vi shoppat men orkade inte det eftersom jag mådde som jag gjorde. Gick till nån resturang men när vi vänta på den gick jag till nån brunn för jag höll på att spy. När jag väl fått maten så tog jag en gurkbit och ett strips sen gick det inge mer.. stripset var nog det äckligatse jag någonsin ätit! Pappa vi ta min mat med sen var det fort som fan hem som gällde. Kommer hem och lägger mig i sängen sen börja jag spy direkt. Det var fan inte kul. Som tur var somna jag direkt efter det.

FREDAG: Ingen frukost denna morgon. Tog på mig badkläder och lade mig i solen. Fick världens huvudvärk och massa annat. Fick piller mot bakterier och sånt och efter det mådde jag bra ett tag. Dock inge länge så det blev att vara på rummet för min del. På kvällen var det turkisk afton med massa mat och dans. Klädde på mig och gick ner. Det första man gör är att spy när man ser maten.. så det var bara att gå upp på rummet igen. Tycker synd om pappa som inte fick ro där nere. Han kom upp ganska snabbt till mig. Stackarn..

LÖRDAG: Följer med pappa ner till frukosten. Kände att jag inte klarar av att äta. Satt och skaka hela tiden. Det är väl inte så konstigt heller i den värmen när jag inte ätit på 2 dygn. Upp på rummet igen. Pappa ringer fritidsresor och dom säger åt honom att kontakta läkare. Vid 5 tiden kommer han. Undersöker mig och kommer fram till att vi måste in till sjukhuset. Skräck som jag har för sjukhus så börja jag stor böla. Hatar verkligen sjukhus.. har verkligen haft turen med mig och sluppit dom.. eller? Aja, kommer en bil och hämtar oss och kör dit oss. Det första man får göra är att ta ett jävla blodprov. Aah jag orkar inte ta allt här men fick ta en röntgen på magen också sen låg jag i sängen med dropp helt plötsligt. Jag tror jag grät hela tiden. Var så himla rädd hela tiden! Tillslut kommer en läkare och säger att jag måste stanna över natten. Då börja jag böla ännu mer och han fråga varför. Seriöst, varje gång han kom fråga han varför jag grina. Och varje gång sa jag att jag var rädd men turkar kan väl inte engelska ;) nåja, det sluta med att jag fick åka hem iallafall. Fick hämta ut 3 olika mediciner för maginfektion. 1 antibiotika, 1 spytablett och 1 för ont i magen. Måste äta varje gång man tar den så direkt när jag kom hem så tog jag lite chips och pula i mig dom där. Sen sov jag.

SÖNDAG: Vaknar upp och springer på toan. Ville spy men det gick inte. Antagligen medicinen som gjorde det. Var tvungen att äta så gick ner och åt lite pasta så jag fick i mig medicinen också. Var inte mycke jag fick i mig alls. Men lite iallafall.. bättre än inget! Upp på rummet och packa i väskan sen bara lägga sig i sängen. Jag tror aldrig jag mått så dåligt. Ännu jobbigare när man vet att man är hundratals mil hemifrån.. fyfan vad jobbigt! Men när vi väl satt oss på bussen till planet så mådde jag så sjukt bra igen. Skumt. Det kanske bara var en känsla för sen hemma mådde jag inte så bra igen..

Ja. Det här blev ett ovärt och jobbigt att läsa inlägg. Det bästa med allt? Jag hann inte bada i havet eller shoppa. Känns skapligt värdelöst. Jag tycker synd om pappa också.. känns som om jag förstörde hans semester.
Bilder kommer senare ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0